Diagnostyka hormonalna

Dla prawidłowego funkcjonowania organizmu człowieka niezbędna jest niezaburzona praca wszystkich narządów i układów. Układy te, pomimo pełnienia odmiennych, bardzo wyspecjalizowanych funkcji, ściśle ze sobą współpracują. Narzędziem komunikacji pomiędzy nimi są hormony, czyli cząsteczki sygnałowe rządzące działaniem poszczególnych z bilionów komórek, budujących nasze ciało.

Ginekologia endokrynologiczna zajmuje się szeroko pojętymi zaburzeniami hormonalnymi (endokrynnymi) u kobiet. Zaburzenia takie mogą dawać odmienne objawy w każdym z okresów życia kobiety i dotyczyć wielu jego sfer.

Odpowiednio dobrana diagnostyka pozwala na precyzyjne określenie źródła problemu i efektywne wyeliminowanie nieprawidłowości. Opiera się nie tylko na określeniu poziomu hormonów w organizmie i oceny czynności gruczołów dokrewnych, które je wytwarzają, ale przede wszystkim na identyfikacji czynnika wywołującego zaburzenia.

Badania hormonalne

Diagnostyka w przypadku zaburzeń hormonalnych jest bardzo ważna gdyż niegrożne objawy mogą być przyczyną wielu jestostek chorobowych o podłożu endokrynologicznym.

Jeżeli występują u Ciebie takie objawy jak:

• przewlekłe zmęczenie
  • obrzęki
  • senność
  • brak motywacji
  • obniżenie natroju
  • depresja
  • zaburzenia snu
  • zaburzenia łaknienia
  • nerwowość
  • nadpotliwość
  • wypadanie włosów
  • nadmierne owłosienie
  • wzrost masy ciała
  • zaburzenia płodności
  • zaburzenia lipido
  • nieregularne miesiączki

to powinnaś zgłosić się do specjalisty z zakresu endokrynologi-ginekologicznej. W ZiębaClinic każdy pacjent może wykonać badania hormonalne od poniedziałku do piątku w godzinach między 8.00 a 20.00.

Lekarz opiekuńczy