• dr Małgorzata Zięba
  • 23 września 2016

Nieudane leczenie niepłodności nie przekreśla szans na naturalne zajście w ciążę

In Vitro, leczenie niepłodności, niepłodność, przyczyny niepłodności

Nieudane leczenie niepłodności

Istnieje wiele metod leczenia niepłodności, a ich wybór zależy od zdiagnozowanych przyczyn problemów z zajściem w ciążę oraz innych czynników dotyczących obojga partnerów. Są to metody obejmujące terapie od naturalnych, wspomagających, poprzez leczenie farmakologiczne, po stosowanie zabiegów rozrodu wspomaganego, takich jak inseminacja oraz zapłodnienie in vitro. Niestety leczenie nie zawsze kończy się sukcesem i zajściem w ciążę.

Często jest to przyczyna rezygnacji i utraty wiary w to, że zajście w ciążę w ogóle będzie możliwe. Na szczęście okazuje się, że nawet po niepowodzeniach leczenia za pomocą metody uważanej za najskuteczniejszą, czyli zapłodnienia pozaustrojowego, szanse na sukces pozostają.

Ile kobiet zachodzi w ciąże naturalnie po in vitro?

Dane opublikowane w czasopiśmie Human Fertility przez brytyjskich naukowców wskazują, że 3 na 10 kobiet zachodzi naturalnie w ciążę po wcześniejszych nieudanych próbach leczenia metodą zapłodnienia in vitro.

Dane zostały zebrane od niemal 500 par, które przekazywały informacje na temat swojego leczenia, jego rezultatów oraz dalszych starań o powiększenie rodziny i ich efektów za pośrednictwem strony internetowej. Okazało się, że 87% ciąż pojawiło się do dwóch lat od zakończenia leczenia, reszta do 6 lat od rezygnacji z terapii.

Lekarze ginekolodzy, którzy przeprowadzili tę analizę mają nadzieję, że wyniki które otrzymali dadzą nadzieję parom, które przeszły nieudane próby leczenia niepłodności i przestali wierzyć w to, że zostaną rodzicami.

Oceń post